Dlaczego warto inwestować w banery reklamowe? Reklama dźwignią handlu. To hasło zna każdy przedsiębiorca świadomy tego, że chce robić karierę na rynku. W dobie Internetu nie jest to jednak takie proste – każdy musi mieć Facebooka, Instagrama, ewentualnie Twittera. Nie ma co się oszukiwać, że teraz sieć stanowi większość naszego życia. Praktycznie nie odrywamy czasem głów od komputerów i smartfonów.
W Internecie robimy zakupy, w Internecie oglądamy filmy, w Internecie czytamy książki. Oddajemy mu sporą część naszego istnienia, toteż nie ma nic dziwnego w tym, że jeśli chcemy banery reklamowe , to w pierwszej chwili również myślimy o wirtualnej rzeczywistości. Nie ma w tym nic dziwnego.
Banery reklamowe na stronach muszą się wyróżniać. Wyobraźmy sobie, że idziemy przez pasaż handlowy, a każdej stronie ktoś nas pięknie kusi i zaprasza do odwiedzenia swoich podwojów. Siłą rzeczy bierzemy w tym udział, bo reklama to w pewnym stopniu konkurs piękności. Istnieje taka niepisana (albo pisana, zależy czy czytamy Cialdiniego) zasada o tym, że atrakcyjniejszym ludziom bardziej ufamy. Bardziej ufamy temu, co przyciąga nasz wzrok i wywołuje uśmiech na twarzy. Do pewnego stopnia jest to rodzaj anielskiego efektu halo, w którym chodzi przede wszystkim o to, że dużo łatwiej jest uwierzyć nam osobie, która wygląda po prostu ładnie. Taką samą strategię myślową trzeba przyjąć, kiedy idzie o banery reklamowe. One, tak samo jak te w pasażu, muszą przyciągać klienta, kusić go samą obietnicą odwiedzenia strony. Musi się chcieć w nie kliknąć, a to nie jest takie proste. Zwykle omijamy bowiem reklamy, włączamy AdBlocka, irytujemy się, kiedy dana strona prosi o jego wyłączenie. Nie ma się co dziwić – nikt nie lubi, kiedy jego pozornie prywatna przestrzeń pełna jest reklam. Z drugiej strony, jeśli ktoś nie ma programu blokującego, banery reklamowe będą przyciągać jego uwagę. Właśnie dlatego trzeba powierzyć zadanie wykonania takowego specjalistom. Nie tylko ze względu na to, by wyglądał on profesjonalnie, ale także po to, by był atrakcyjny. Jak sprawić, żeby nasza firma faktycznie wyróżniła się na tle innych? To proste – zatrudniając specjalistów od marketingu, grafików, którzy na co dzień wykonują piękne banery reklamowe. Skoro to aż takie proste, to gdzie tkwi haczyk? Zasadniczo nie jesteśmy przecież pewni, czy baner w ogóle skłoni jakichkolwiek ludzi do odwiedzenia naszej strony. Nie wiemy, czy zlecona praca będzie faktycznie przyciągała wzrok, bo sami wobec naszej firmy mamy przecież bardziej pozytywne uczucia. Żeby przekonać się o tym, czy banery reklamowe wykonywane przez daną firmę są dobre, należy zrobić kilka rzeczy.
Zobacz inne formy reklamy:
Po pierwsze, trzeba sprawdzić portfolio danej firmy. Przejrzeć ich poprzednie prace, zobaczyć, w czym się specjalizowali, dla kogo pracowali. Obejrzeć przykładowe banery i zastanowić się, czy są one czymś, czego szukamy. Najlepiej myślmy o nich tak: jeśli zaproponowany baner przykuwa naszą uwagę, to znaczy, że jest dobry. To znaczy, że danej firmie możemy powierzyć nasze zaufanie. Ale to nie koniec drogi, dlatego później trzeba zrobić kolejną rzecz.
Po drugie, zawsze sprawdzamy opinie o danej firmie. Często w Internecie jest bowiem tak, że niezadowoleni klienci zawsze zostawiają nieprzychylne komentarze. Oczywiście nie powinniśmy się sugerować tylko tym, ale jeśli negatywów będzie dużo, powinno nam to dać do myślenia. Czasami w portfolio są tylko najlepiej wykonane banery reklamowe, a my możemy dostać zupełnie co innego. Kwestia rozstrzygnięcia, czy zaufamy. Możemy zapytać na forach internetowych.
Po trzecie, nie możemy w żaden sposób popędzać artysty, którego wybierzemy. To zrozumiałe, że chcemy mieć reklamę „już teraz”, ale w taki sposób to po prostu nie działa. Wielu przedsiębiorców popełnia ten błąd i próbuje pogonić tych, którzy robią. Jeśli chcemy dostać coś na szybko, to naprawdę możemy spodziewać się wyłącznie marnej pracy. Również należy pamiętać o tym, że za pracę należy się płaca. Są przedsiębiorcy, którzy uważają, że banery reklamowe to prosta sprawa i może je zrobić każdy, nawet w Paint’cie. Nie ma nic bardziej mylnego. Obsługa programów graficznych to domena profesjonalistów i jako taka jest uważana za pewien rodzaj sztuki. Co za tym idzie, musi być opłacana przyzwoicie. Jeśli będziemy deprecjonować pracę innych i będziemy usiłowali się targować, możemy wylądować na fanpage w rodzaju „Co znosi psychika grafika”. To raczej wątpliwa sława, mimo że nie publikują tam nazwisk.
Banery reklamowe są więc doskonałym pomysłem na promocję strony. Nie tylko mogą wyglądać pięknie i zapraszać zgrabnym projektem, będą także rewelacyjną wizytówką. Świadczyć będzie to o nas dobrze – zatrudniliśmy w końcu profesjonalistów do wykonania dla nas ważnej pracy. To sprawa o tyle ważna, że musimy zdawać sobie sprawę, iż kluczowym założeniem reklamy jest przede wszystkim przyciągać. Każdy świadomy przedsiębiorca zainwestuje więc w dobrej jakości banery reklamowe, ponieważ to pozwoli mu wyróżnić się z tłumu wielu innych osób. Warto być dobrze zapamiętanym ze swoją firmą w sieci!